DEN : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21             stáhnout celý deník Thajsko cestopis

Středa 5.3.2003

Dnešní den je ve znamení poznávání okolních ostrovů a šnorchlování. Vstáváme kolem osmé a snídáme toast s ovocným salátem. Najezeni sbíháme dolu na pláž, odkud bychom měli v 9:00 vyrazit.

Nasedáme na tzv. long tail boat a ještě netušíme jaké dobrodružství nás čeká. Jedeme směrem k první zastávce, když v půli cesty nám na volném moři vysazuje motor. Oprava trvá tak půl hodiny. Adélce se dělá špatně v pohupující lodi a ulevuje si do moře. Po opravení motoru plujeme dále.

Loď staví na první plánované zastávce. Nandavám brýle a potápím se. Nic moc není vidět sem tam nějaká rybka či korál. Nasedáme zpět do lodi a plujeme směr druhá zastávka. Opět nám vysazuje motor, ale jedeme alspoň na půl výkonu.

Když dorážíme na místo všichni si povinně berou vesty, moře začíná být rozbouřené a my musíme proplavat úžinou ve skále, abychom se dostali do nitra, kde je laguna. Proplouváme pod skálou, je tu opravdu tma, Adéla se mě neustále drží za trenky. Laguna je nádherná, voda je tu tak klidná. Kocháme se a pak opět vyrážíme proti vlnám, které naráží na skálu. Plave se opravdu špatně hlavně v té vestě. Párkrát se nedobrovolně občerstvujeme slanou vodou z moře.

Jsme na lodi a stavíme o kus dál na oběd který máme sebou. Je smažená rýže s kuřetem. Vyrážíme vstříc poslední zastávce. Moře je pěkně rozbouřené, neustále naráží další a další vlny na příď. Dorážíme s totálně promočenýma věcma.

Šnorchlování je tu ale nádherné, vidím spoustu ježků (jednoho jsem si zabodl do nohy), korálů, sasanek a ryb. Prostě paráda. Ukazuji našemu šoférovi lodi kam jsem si ježka zabodl. Krájí citron a ukazuje mně abys si přiložil citrón k ráně, že mě to vydezinfikuje a znecitlivý.

Zpáteční cesta je velkým dobrodružstvím a vlny, které byly ráno malinké se zvětšují každouminutou. Jsme permanentně zkrápěni sprškou vody z vln narážejících do přídě, nakonec naštěstí dorážíme až na naši pláž. Tuhle cestu si budeme pamatovat.

Dnes jdeme na večeři na pláž. Máme s Adélou roční výročí. Objednáváme si když se u nás vyrojí Američané (máma a syn) z dnešního výletu. Sedají si u nás. Adéla je na mně trochu naštvaná, ale nakonec to vydržíme. Cestou do hutu se stavujeme v "recepci" našeho resortu a kupujeme lístky na zítřejší loď do Krabi. Platíme ubytování a útratu. Teď ležíme v posteli, píši deník. Adéla si všimla krysy která u střechy pobíhá a je z toho značně paf. Vypadá to že probdí celou noc ….