DEN : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21             stáhnout celý deník Thajsko cestopis

Pátek 21.2.2003

Dorazili jsme do Chiang Mai. Vycházíme ven z vlaku a jdeme z nádraží vzít si nějakého tuk-tuka. Odchytá nás člověk a říká, že má super levné ubytování v rodinném prostředí. Což o to super bylo, ale pouze do doby než nám řekli že bydlet zde můžeme jen pod podmínkou koupení si třídenního treku. Takové znásilňování nemáme rádi a tak se odcházíme ubytovat do jiného hostelu, který se nazývá Randevouz guest house.

Ubytováváme se a jdeme obhlédnout okolí. Jdeme se zeptat, za jakých podmínek si lze půjčit motorku. Chceme si ji půjčit na výlety do okolí. Obeznámeni se odebíráme do víru města, je opět pěkné vedro. Je tu opravdu pěkný sucho, listy na stromech tu vypadají uschle jak u nás na podzim. Chiang Mai je opravdu moc hezký město. Jdeme se najíst na místo, které jen nám doporučováno průvodcem Lonely Planet.

Po nasycení se rozhodujeme zajít do místních Tourist information, je to pěkná dálka hlavně v tomhle poledním parnu. Cestou se zastavujeme v malém parku a sedáme na lavičku, stín je příjemný. Trávíme tam nějaký čas, pak nás ovšem znechucuje kohout neustálým vyřváváním a tak jdeme odcházíme směr informace. V kanceláři se ptáme na místa do nejbližšího okolí, které chceme na motorce navštívit.

Vracíme se zpět do hostelu a kupujeme si Bangkok post. Na pokoji si dáváme sprchu a uleháme k tříhodinovému spánku. Vstáváme kolem šesté večerní a jdeme si vyzvednout prádlo které jsme si nechali ráno vyprat. Dáváme si věci na pokoj a vydáváme se do města.

Kupujeme ananas a jakousi jablkohrušku (opravdu nevím jak se ovoci říká) a jdeme dále. Zahlédli jsme příjemnou zahrádku a jdeme si tam dát večeři. Divíme se proč v každé restauraci sledují místní v televizi filmy se stejnou akční tematikou. Když v televizi neběží akční film, běží v ní fotbal (velmi populární).

Po jídle vyrážíme podívat se na noční život. Jdeme na noční trhy, které jsou tu vyhlášené. Po chvíli víme proč. Najdete zde všechny možné hadry, dřevěné práce, hodinky, parfémy ….. atd. Vůbec noční trh se zdá jak dělanej pro západní kultury. Propadáme nákupní mánii a kupujeme postupně tričko, dřevěné výrobky a Adélce hodinky. Trochu unaveni z mas si jdeme sednout na Night bazar, to je ohromné prostranství stolů s židlema. Lze si zde koupit cokoliv k pití nebo jídlu a nebo jen tak sedět a pozorovat thajskou kulturní vložku, která je na pódiu předváděna. Kupujeme si kokos pro osvěžení a díváme se. Je už pozdní noční hodina a tak se unaveni odebíráme do hostelu. Cestou zpátky vidíme v barech spousty mladých Thajek s postaršími pány. Ležíme v posteli, rozmýšlíme zítřejší cestu a usínáme.